Hartanah Terkini :
Home » , , , » Tawaran Hebat..!! Lelong, Lelong…Siapa Nak Beli Rumah Lelong?

Tawaran Hebat..!! Lelong, Lelong…Siapa Nak Beli Rumah Lelong?

{[['']]}
Tawaran Hebat..!! Lelong, Lelong…Siapa Nak Beli Rumah Lelong?

Salam hormat...kami nak share dengan anda betapa untungnya beli rumah lelong, terutama bagi mereka yang nak save bajet, pada anda yang baru mula dapat kerja dan pada sesiapa yang tercari-cari nak beli rumah murah atau pada sesiapa yang bercadang nak membuat pelaburan untuk tambah income.

Tahukah anda ..?? sesebuah rumah tu mungkin dilelong kerana banyak sebab, yang paling utama sebab pembeli asalnya dah tak mampu bayarlahkan. Untungnya jika anda beli rumah lelong ni sebab harganya CONFIRM bawah market price, jadi bila anda beli harga rumah tu murah, maka anda bayar bank pun tentulah lebih rendah, maknanya anda untung hampir DUA KALI GANDA dan dapat jimatkan faedah pinjaman bank.

Jom kita sama-sama buat perkiraan yang mudah;

Contohnya sebuah apartment di Shah Alam harga jualan sebenar ialah RM100K dan keatas, oleh kerana apartment itu dijual secara lelong, aparment ini biasanya akan dilelong pada harga 60K-80k sahaja. Bermakna beza harga sebenar dipasaran dengan harga lelong adalah sebanyak 20K hingga 40K .

Duit sebanyak RM20K hingga RM40K tu kita sudah jimat dan untung. Duit lebihan ini kita boleh renovate umah, baiki mana yang rosak atau jadikan sebagai modal pelaburan yang lain.. RM20k hingga RM40k itu banyak dan jika kita renovate rumah, dah lebih dari mencukupi.

Jika campur bayar lawyer pun kalau harga apartment tu RM60K adalah lebih kurang RM4K sahaja.

Anda masih dapat jimat banyak lagi sebab harga rumah di bawah market price atau harga pasaran. Jika anda mohon pinjaman RM60K selama lima belas tahun, biasanya ansuran bulanan anda bayar dalam rm500++ sahaja. woww… murah tak? Sama macam kita bayar duit untuk rumah yang kita sewa sekarang. Jika anda pula seorang pelabur hartanah maka apartment duit sewa ini menjadi milik anda selama beberapa tahun sebelum anda jualkan semula apartment yang mungkin nilainya dalam harga RM120K hingga RM150K dimasa akan datang. Sebabnya semua orang tahu.. beli rumah ni tak sama macam beli kereta...harga rumah semakin lama semakin mahal walaupun rumah lama ....tetapi harga kereta semakin tahun semakin turun hingga tiada nilai walaupun asalnya anda beli kereta baru dengan harga yang mahal.

Tapi semua orang tahu yang ramai orang Melayu yang tak suka beli rumah lelong, yang lazimnya mereka target adalah rumah baru sahaja (harga mahal pun takpe!...bila tak boleh bayar..akhirnya rumah mahal ini pun akan dilelong jua..) Berbeza dengan bangsa lain yang sanggup tinggal dirumah buruk asalkan rumah ini mendatangkan keuntungan besar pada mereka dimasa hadapan. Mari kita sama-sama renungkan situasi ini...

TETAPI, beli rumah lelong ni ada kelemahannya juga. Ada rumah lelong yang dah macam pondok buruk (maklumlah dah lama terbiar), ada yang lokasinya punyalah jauh macam tempat jin bertendang.Ada juga rumah lelong yang banyak tunggakan, bil apilah, bil airlah, bil Indah Waterlah dan macam-macam lagi, jadi pastikan sebelum nak beli, anda MESTI CHECK dulu semua benda tu.

Kami NZR PROPERTIES  REALTY RESOURCES yang berpengalaman selama beberapa tahun menjadi agen dalam bidang hartanah, kami telah lama bersedia untuk menyediakan perkhidmatan profesional pengurusan dan perkhidmatan hartanah lelong di Malaysia.

Sekian dulu post artikel kami untuk hari ini.... Harapan kami weblog ini boleh bagi sedikit info pada anda  yang sedang mencari dan teringin nak beli rumah lelong ni



Sharing is caring.. :)
LIKE  & Share Artikel ini jika Suka...atau


Share a link with your Facebook and Twitter followers


Share this article :

Post a Comment

.

.

Anda Ingin Membeli Tanah Lot Harga Mampu Milik & Bina Rumah Impian Anda? Klik Banner Di Bawah

Tanah Lot Banglo Untuk DiJual / Pakej Bina Banglo 1 Tingkat Disediakan - Sila Klik Banner DiBawah

Anda berhajat memiliki pelan banglo berkualiti idaman anda?

Pelan Banglo Idaman

Jangan Lupa Ikuti Kami, KOMEN, LIKE dan SHARE di Facebook Hartanah kami- Picit Banner DiBawah Ni Ye

Jom Tonton Video DiBawah - Macamana Nak Beli Rumah atau Nak Buat Pelaburan Hartanah ?

Klik SINI -ORDER SEKARANG - Bagaimana Nak Beli Rumah Tanpa Modal .!

Video Meraikan Lambaian Syawal 1436H - KAMI UCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hello to all viewer. This is a personal Real Estate Website. We are a Fulltime Real Estate Negotiator : Creating Website | Azah Aziz | Perunding Hartanah Anda . Hubungi 0132563131
Copyright © 2013. NZR PROPERTIES REALTY RESOURCES - Senarai Rumah Lelong Kepada Yang Ingin Membeli Rumah Bank Lelong - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Azah Hartanah
Proudly powered by NZR PROPERTIES REALTY RESOURCES